Lucrările de modernizare a unei porțiuni de 11 kilometri din centura București ar putea începe în primul trimestru din acest an, au declarat pentru gândul reprezentanți ai Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR).
Tronsonul care va fi reabilitat este situat între DN 2 (zona Voluntari) și Autostrada Soarelui.
Citește și SCHIMBARE RADICALĂ pe HARTA ROMÂNIEI: care va fi CAPITALA de care vei aparține. Orașele care rămân în dispută
Citește și Ponta amenință armistițiul cu Băsescu: „Ce am stabilit în pact nu mai e valabil. O să vedeți ce o să se întâmple”
„Joi a fost avizat proiectul tehnic în comisia tehnico-economică a CNADNR. Contractul este în grafic. Estimăm că exproprierile vor merge repede, există HG de achiziții de terenuri. Dacă totul va decurge bine, lucrările ar putea începe în primul trimestru din acest an”, au declarat pentru gândul reprezentanții CNADNR.
Contractul „Întocmirea fazelor de proiectare Proiect Tehnic și Detalii de Executie, asistența tehnică și execuție lucrări pentru obiectivul de investiții modernizarea centurii rutiere a Municipiului București între A1-DN 7 și DN 2-A2, Lot 2: Sector DN2 (km 12+300) – A2 (km 23+750)” a fost atribuit anul trecut, prin licitație deschisă, asocierii Tehnologica Radion – Consitrans – Pro Cons XXI.
Preț de 3,9 milioane euro per kilometru modernizat
Valoarea totală a contractului este de circa 190 milioane de lei, fără TVA (43 milioane de euro). Ceea ce înseamnă că prețul pentru un kilometru modernizat va fi de 3,9 milioane euro.
Finanțarea este asigurată prin fonduri de la bugetul de stat.
Contractul prevede o perioadă de 90 de zile pentru proiectare, 450 de zile pentru execuție și o garanție de 48 de luni.
Alexandru Măroiu, manager de proiect în cadrul Pro Cons XXI, a spus pentru gândul că CNADNR și-a dat avizul pentru soluția tehnică propusă de proiectant, și urmează realizarea unei evaluări financiare, următoarele etape vizând obținerea mai multor avize.
Ultima etapă înainte de demararea lucrărilor o reprezintă obținerea autorizației de construcție.
„Era un zvon că se dorește scurtarea perioadei de execuție, care era stabilită inițial la 450 de zile. Se dorește să se grăbească procedurile, astfel încât execuția lucrărilor să dureze mai puțin, eventual să se termine la sfârșitul acestui an”, au declarat pentru gândul reprezentanți ai asocierii.
Cine sunt constructorii
Compania Tehnologica Radion, controlată de Theodor Berna, unul dintre cei mai discreți oameni de afaceri din industria construcțiilor, a fost „abonată” de-a lungul timpului la contracte cu statul. Ziarul Financiar a scris că Tehnologica Radion a obținut în 2009 și 2010 contracte de achiziții publice de 386 de milioane de euro.
Numele firmei Tehnologica a apărut anul trecut în stenogramele discuțiilor dintre Sorin Blejnar, fostul șef al ANAF, și președintele Traian Băsescu.
În 2011, Tehnologica Radion a avut afaceri de aproape 138 de milioane de euro și un profit net de 5,5 milioane de euro.
Firma Consitrans este controlată de familia Hanganu, iar Pro Cons XXI de către Florentina Corina Bonciog, potrivit Ziarului Financiar.
Centura rutieră a Capitalei